Tényleg örökre ott maradnak a vödrök a Baross téri aluljáróban?
Több mint egy évtizede nem sikerül kijavítani a hibás födémszigeteléseket a Baross téri aluljáróban, a kivitelező Strabag a megrendelő szerint válaszra sem méltatja őket.
Több mint egy évtizede nem sikerül kijavítani a hibás födémszigeteléseket a Baross téri aluljáróban, a kivitelező Strabag a megrendelő szerint válaszra sem méltatja őket.
Szigetelési hiba miatt tört fel víz a 4-es metró Szent Gellért téri megállójában – írja az Index.
Kedd reggeltől használható a harmadik P+R parkoló is Kelenföldön, ezzel több mint 950 férőhely áll rendelkezésre a 4-es metró végállomásánál.
Befejeződött a 4-es metró első állomásának építése, a Bikás park megállót átadták üzemeltetésre a BKV-nak – közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság.
Régi sérelmeket emleget fel a BKV és a főváros vezetése, amely tavaly év végén mindent megtett azért, hogy megszabaduljon a négyes metró építését 2006 óta felügyelő mérnökcégtől. Az átadás-átvétel nem megy zökkenőmentesen: az egyik kivitelező máris plusz pénzt követel, a korábbi mérnökcég szoftvere nélkül pedig nehéz lesz rendszerezni az "átadott" dokumentumhegyeket.
Az Index.hu hírportál információi szerint a felkínált feltételekkel nem vállalta a DBR Metró Projekt Igazgatóság vezetését Várszegi Gyula, a BKV volt vezérigazgatója.
Várszegi Gyula, a BKV korábbi vezérigazgatója lesz a DBR Metró Projekt Igazgatóság új vezetője - közölte Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója szerdán.
Ha minden a tervek szerint alakul, kevesebb mint három év múlva már utasokat szállíthat a 4-es metró. Az óvatosság indokolt, mert a 4-es metró körül eddig alig alakult valami az elképzelések szerint. Az új vonalnak mindenesetre kétharmad része már elkészült, a Tétényi úti állomás például 80 százalékos. Az Alstom-szerződés módosításával a metrókocsik ügye sem hátráltatja a befejezést.
A BKV-nak nagyjából ugyanazt kell csinálnia, mint a 2-es metró felújításánál, a műszaki szakértelem és tapasztalat megvan - véli a DBR Metró Projekt Igazgatóság távozó vezetője.
A kivitelező cég szerint nem a budapesti 4-es metró épül a legdrágábban Európában. Nemzetközi viszonylatban az átlagár szempontjából, a szinte teljesen beépített felszín alatt haladó, mélyvezetésű, kedvezőtlen talajviszonyok között épülő metró a középmezőnyhöz tartozik - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság csütörtökön.
A DBR Metró Projekt Igazgatóság 2007-ben és 2008-ban is javasolta a 4-es metró beruházásának leállítását – közölte Balogh Árpád, az igazgatóság volt vezetője a metrókorrupciót vizsgáló fővárosi munkacsoport hétfői ülésén.
A volt főpolgármester szerint Gulyás László nem bujkál, csak nem sikerült elérni őt.
2017 tavaszára az utasszám eléri a korábban tervezett 300 ezret. A Napi Gazdaság szerint az utasszám nem szerepel az uniós forráshoz kapcsolódó közvetlen vállalások között, az Európai Unió az egyes szakaszokon megtakarított eljutási időt ellenőrzi.
Megkapta a 4-es metró Kálvin téri állomása is a hatóságoktól a használatbavételi engedélyt, ezzel hétre nőtt azon állomások száma, amelyeket használatba vehet az üzemeltető.
Befejezték az új metró vágányainak építését, Így az önkrományzat szerint tartható marad a 2014 első félévére tervezett utasforgalmi próbaüzem. A vágányépítési munkákra 2008 október végén kötöttek szerződést 13,5 milliárdos keretösszeggel.
Őszre a 4-es metró minden állomása szerkezetkész állapotban lesz, októberre a Tétényi úti állomáson már a szakipari munkákkal is végeznek - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság.
Az Fn.hu hétfői értesülései szerint távozik posztjáról Klados Gusztáv, a DBR Metró Projekt Igazgatóság (DBR) projektigazgatója. Tarlós István főpolgármester szerint Klados maga kérte menesztését és utódja ideiglenesen Kocsis István BKV-vezér lesz.
Kigyulladt, majd teljesen kiégett a 4-es metró Szent Gellért téri állomásépítésén négy alvállalkozói munkakonténer, majd a tűz további nyolc másikra is átterjedt hétfőre virradó éjjel; a lángokat eloltották, és hajnali fél ötkor újra megnyitották a forgalom előtt a budai alsó rakpartot. A DBR Metró Projekt Igazgatóság tájékoztatása szerint még vizsgálják, hogy mitől gyulladtak ki a konténerek.
A 4-es metró mérnöki feladatairól szóló szerződés módosításával biztosítja Budapest az ellenőrző mérnöki feladatok ellátását, miután a projekt elhúzódása miatt kimerült a pénzügyi keret; a szerződés módosítását már aláírták.
Újabb egy évet csúszik a 4-es metró kivitelezése, miután az alagútfúrást végző Bamco konzorcium az eredetileg tervezett 22 hét helyett csak 50 hét alatt tudja megépíteni az alagutat a Baross térig - közölte Klados Gusztáv, a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatója.